Cestovní deník - Trek okolo Manáslu část 20. - Volný den v Pokhaře

Pro někoho normální dovolená, pro nás obyčejné lidi, zážitek na celý život. To je pro mne několik dnů po návratu z Nepálu, trek okolo Manáslu.

28.  Pokhara;      765mnm;          16.listopadu  2016;         T+19;      den 17.

Krásná, klidná noc v peřinách. V noci jsem odeslal několik mailů a dokonce mluvil s Jendou (synem) přes aplikaci Whats Up. Odpovědi přicházejí během noci (časový posun je 4:45hod.). Ráno jsem si nenechal ujít východ Slunce. Vyšel jsem na střechu hotelu (plochou střechu tu má skoro každý dům) a sledoval začátek nového dne. Slunce nádherně osvětlovalo hory, které obklopují  Pokharu. Sluneční paprsky začaly osvětlovat vrcholky masivu Annapuren a během několika minut byl osvícen celý masiv nejdříve slabou červenou a pak už žlutou září. Po chvíli vychází na opačné straně rudý kotouč Slunce. Mezi domy poletuje dravec hledající potravu a dokresluje tak krásné ráno svojí elegancí.

Když jsem si užil začátek dne, vracím se zpět na pokoj a zalézám zpět do peřin. Vždyť dnes nemusím vstávat, balit a šlapat dál. Dnes mám volno. Budu si užívat klidu a pohody. Šárka vstala poprvé dříve než já a donesla mi čaj až do postele a tak tu teď v klidu ležím, hovím si a dopisuji deník.

Na snídani do města odcházíme až v 9:30. Postupně procházíme velkou část ulice, která je z obou stran obklopena hotely a obchůdky. Hledáme totiž pekařství. To nacházíme až po hodině hledání. Nakoupili jsme si dobroty a vydali se k jezeru. Tady jsme si sedli na trávník a snídáme. Po snídani jsme se rozhodli prozkoumat okolí jezera. Jdeme směrem k přístavišti a pak už se vracíme opačným směrem k hotelu. Cestou nakupujeme dárky pro své nejbližší. V uličce před hotelem mají holičství dva šikovní Indové. Než jsem se nadál, tak jsem seděl na křesle (Šárka domluvila cenu) a jeden z holičů mi mydlí tváře. Na začátku byla ve mně „malá dušička“, pak už jsem si to užíval. Neskončilo to jen hladkou tváří, ale i zastřižením vlasů, obočí atd. Bylo to velmi příjemné.

Po krátkém pobytu na hotelovém pokoji, se opět vydáváme do víru uliček a obchůdků. S vidinou nákupu dárků jsme „prolézali“ malé obchůdky. Při vybírání dárků a následném placení, se vyznamenávala Šárka, která dokázala každou cenu výrazně usmlouvat směrem dolů. Po nákupních orgiích, následovala klidnější část dne, kdy jsme prošli několik zanedbaných parků a nakonec zasedli k pozdnímu obědu v restauraci na břehu jezera. Tam jsme vydrželi až do 16. hodiny a pak se odebrali zpět na pokoj. Okolo 17:30 začalo zapadat Slunce a tak jsem opět vyšel několik pater schodů a na střeše hotelu opět několik minut fotil.

Večer jsme šli společně na večeři. Opět jsme si dali steak. Teď je 22hodin a my se chystáme do postele. Ráno opět brzo vstáváme a odjíždíme linkovým autobusem směr Kathmandů. Už v 7:00 musíme být na autobusovém nádraží. Tak šup do postele a spát, zítra nás čeká náročný den na nepálských silnicích.

Autor: Tomáš Čmuchálek | neděle 18.12.2016 18:33 | karma článku: 19,52 | přečteno: 480x

Zážitky lovce beze zbraně

Ve svém posledním blogu z roku 2021, jsem psal o tom, že se blíží jelení říje. Ta proběhla velmi klidně a nebýt možnosti strávit pár chvil v oboře, moc hezkých fotek bych nenafotil.

23.8.2022 v 19:26 | Karma: 17,92 | Přečteno: 301x | Diskuse| Fotoblogy

Tomáš Čmuchálek

Devět měsíců s foťákem a zvířaty

Je to už devět měsíců co jsem poprvé psal o focení zvířat. Za tuto dobu jsem zažil neuvěřitelné chvíle, kdy jsem skoro nedýchal a snažil se zachytit a nepokazit situaci, kterou jsem sledoval přes hledáček fotoaparátu.

26.9.2021 v 14:11 | Karma: 20,18 | Přečteno: 332x | Diskuse| Fotoblogy

Tomáš Čmuchálek

Strasti a slasti fotografa zvířat

Roky jsem fotil krajinu, tady je to jednoduché, fotí se hodinu před východem Slunce a hodinu po východu.

20.1.2021 v 21:34 | Karma: 36,44 | Přečteno: 1738x | Diskuse| Fotoblogy

Dolomity 2019

Už od 10.října sledujeme předpovědi počasí pro oblast Dolomit. A pořád nám to nevychází, poslední možný termín je konec října, pak už hrozí, že horská sedla budou zavřená z důvodu napadnutí velkého množství sněhu.

16.11.2019 v 20:16 | Karma: 15,26 | Přečteno: 330x | Diskuse| Fotoblogy

Slovinsko a Alpy 2019

Přiblížila se nejkrásnější část roku, podzim. V roce 2018 jsme se stejně postiženým kolegou (bacil fotografování ), vyrazili na dvě fotovýpravy.

8.11.2019 v 19:57 | Karma: 30,89 | Přečteno: 1709x | Diskuse| Fotoblogy

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Novodobí husaři. Polsko zná podobu F-35, budou bez červeno-bílé šachovnice

4. května 2024  11:07

V polských ozbrojených silách se zakrátko opět objeví husaři. Nikoliv však jako těžká kavalérie,...

Tahač s tankem a osobák zastavily, kamion už ne. Nehodu u Bohumína nepřežil člověk

4. května 2024  9:48,  aktualizováno  10:54

Při nehodě tří aut zemřel na dálnici D1 mezi Bohumínem a Polskem jeden člověk, další dva jsou...

Prokremelští motorkáři přijeli do Brna, Foldyna se k nim přidá v Praze

4. května 2024  8:57,  aktualizováno  10:42

Kontroverzní klub motorkářů Noční vlci, který podporuje ruského diktátora Vladimira Putina, se s...

Ňadra ze všech úhlů. Benátky vystavují nadčasovou a kdysi cenzurovanou krásu

4. května 2024  10:08

Jaké je jedno z nejranějších a nejtrvalejších témat v umění – a zároveň jedno z nejvíce...

Nadšený fotograf, občasný sportovec a turista, který má rád oblast Českého a Saského Švýcarska a Lužických hor.