Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Zážitky lovce beze zbraně

Ve svém posledním blogu z roku 2021, jsem psal o tom, že se blíží jelení říje. Ta proběhla velmi klidně a nebýt možnosti strávit pár chvil v oboře, moc hezkých fotek bych nenafotil.

Ve svém posledním blogu z roku 2021, jsem psal o tom, že se blíží jelení říje. Ta proběhla velmi klidně a nebýt možnosti strávit pár chvil v oboře, moc hezkých fotek bych nenafotil. Strávil jsem pár víkendů při čekání na nekorunovaného krále našich hvozdů, ale štěstí jsem měl pomálu. Velkou měrou k tomu přispěla i kůrovcová kalamita a s ní spojná masivní těžba, kdy se populace jelenů přestěhovala na klidnější místa. Přesto jsem jeden víkend měl štěstí na pěkného jelena ve volnosti a zdálky zahlédnutého vlka, ale nejhezčí fotky jsem nafotil v oboře.

Od začátku října jsem začal jezdit na krajinářské výpravy do svého nejoblíbenější oblasti – Saského Švýcarska a párkrát mi počasí přálo a tak jsem nafotil krásné snímky.

Začátkem listopadu jsme s kolegou Františkem začali doplňovat újeď a během krátké chvíle se mi podařilo nafotit káňata při souboji o potravu.

 

V prosinci a lednu jsem pokračoval v mrznutí v krytu a focení dravců, bohužel jiných druhů než káňat jsem se nedočkal.

Na konci ledna jsem bohužel po druhé spadl „do osidel Covidu“.Tentokrát v odlehčené verzi a po pár dnech už byl opět jako rybička.

Vyrazil jsem do lesa hledat naše nejmenší sovy – kulíšky a štěstí se na mne usmálo. Na dvou lokalitách jsem tyhle nádherné nebojácné malé sovy našel a dokonce mi zapózovali a tak i vyfotil.

Přes týden jsem celý podzim a zimu krmil u svého krytu a díky poměrně slušné zimě stihl nafotit spoustu druhů malých pěvců.

Začátkem března jsem několikrát byl u Novozámeckého rybníku, původní záměr bylo fotit jeřáby popelavé, ale nakonec se na chvilku ukázal i mladý král nebes - orel mořský.

Člověk kolikrát proseděl víkend v krytu a najednou byl konec března a už jsme s kolegou Františkem spřádali plán na focení tetřívků v Krušných horách.  A to nám v polovině dubna vyšlo náramně, „třešničkou na dortu“ pak byla návštěva tokaniště mladou vlčicí, která okolo našich stanů v poklidu prošla a zapózovala.  Při odpolední procházce po okolí jsem pak objevil další páreček kulíšků nejmenších. Z Krušných hor jsme se s Františkem vraceli velmi spokojeni.

Začátkem května jsem ještě stihl krátké focení s krutihlavem a pak už jsem balil a odjížděl na tři týdny do Afriky.  Na tu cestu jsem se moc těšil, co uvidím zvířat a kolik fotek si přivezu, ale osud byl proti mně. Poslední večer jsem vlastní nepozorností přišel o batoh s fotovýbavou a všemi nafocenými fotkami. A tak mi zůstaly alespoň vzpomínky na nádherná divoká zvířata, která jsem měl na dosah ruky.

Po návratu domů jsem řešil ukradenou techniku a focení šlo na „pár dní“ stranou, ale dlouho mi to nevydrželo. Opět jsem seděl v krytu, jak u vody, tak na vypuštěném rybníku a vytvořil si osobní rekord – 12hodin při čekání na dobrou fotku. Ale moje trpělivost byla odměněna, protože během té doby se před objektivem objevil moták pochop, černý čáp, kulík říční, čejka chocholatá a krutihlav.

Velkým zážitkem je pro mne časté kroužení luňáka červeného nad domem kde bydlím a jeho nádherné pískání. Červen uběhl jako voda a společně s Františkem jsem pár dní pobývali ve Vysokých Taurech, kde jsme fotili sviště horské.

Po návratu jsem se byl párkrát podívat na jedny z nejkrásnějších ptáků u nás – vlhy pestré. Jejich namlouvání jsem díky Africe propásl, ale krmení mladých a jejich vykukování z nor jsem už stihl. A zkoušel najít malý modrý drahokam našich řek.

Teď je za mnou polovina srpna, srnčí říje mi „protekla mezi prsty“ a tak opět čekám na tu správnou jelení.

Co napsat na závěr? Focení zvířat se stalo mou vášní, v lese na rybníku či na loukách trávím většinu svého volného času a odměnou mi jsou zážitky a občas i fotky zvířat, které bych u televize nezažil a nenafotil. A to se nezmiňuji o setkávání se stejně "postiženými" kolegy a kolegyněni, pro které je focení zvířat náplní volného času.

 

Autor: Tomáš Čmuchálek | úterý 23.8.2022 19:26 | karma článku: 17,92 | přečteno: 301x
  • Další články autora

Tomáš Čmuchálek

Devět měsíců s foťákem a zvířaty

Je to už devět měsíců co jsem poprvé psal o focení zvířat. Za tuto dobu jsem zažil neuvěřitelné chvíle, kdy jsem skoro nedýchal a snažil se zachytit a nepokazit situaci, kterou jsem sledoval přes hledáček fotoaparátu.

26.9.2021 v 14:11 | Karma: 20,18 | Přečteno: 332x | Diskuse| Fotoblogy

Tomáš Čmuchálek

Strasti a slasti fotografa zvířat

Roky jsem fotil krajinu, tady je to jednoduché, fotí se hodinu před východem Slunce a hodinu po východu.

20.1.2021 v 21:34 | Karma: 36,44 | Přečteno: 1737x | Diskuse| Fotoblogy

Tomáš Čmuchálek

Dolomity 2019

Už od 10.října sledujeme předpovědi počasí pro oblast Dolomit. A pořád nám to nevychází, poslední možný termín je konec října, pak už hrozí, že horská sedla budou zavřená z důvodu napadnutí velkého množství sněhu.

16.11.2019 v 20:16 | Karma: 15,26 | Přečteno: 330x | Diskuse| Fotoblogy

Tomáš Čmuchálek

Slovinsko a Alpy 2019

Přiblížila se nejkrásnější část roku, podzim. V roce 2018 jsme se stejně postiženým kolegou (bacil fotografování ), vyrazili na dvě fotovýpravy.

8.11.2019 v 19:57 | Karma: 30,89 | Přečteno: 1709x | Diskuse| Fotoblogy

Tomáš Čmuchálek

Toskánsko - perla Itálie

Je 20:30 a já sedím v pokoji koleje Na Kajetánce v Praze. Právě jsem dovečeřel a chystám se spát. Mám za sebou náročný den a zítra mne čeká dlouhá cesta, ale o tom až později. Nejdříve musím popsat co předcházelo tomuto okamžiku.

22.5.2019 v 19:35 | Karma: 23,68 | Přečteno: 1311x | Diskuse| Fotoblogy
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Ruské vojsko dobylo další ves, hlásí Moskva. Padnout měla Novobachmutivka

28. dubna 2024  14:27

Sledujeme online Ruská vojska dobyla další vesnici v Doněcké oblasti na východě Ukrajiny, Novobachmutivku, uvedlo v...

TOP 09 má na ministra pro vědu a výzkum čtyři kandidáty, řekl Válek

28. dubna 2024  12:58,  aktualizováno  14:25

Na ministra pro vědu a výzkum má TOP 09 podle místopředsedy strany a ministra zdravotnictví...

V Rakousku zemřel český turista, měl nehodu při jízdě na kajaku

28. dubna 2024  14:15

Při sobotní nehodě na kajaku nedaleko rakouské obce Scheffau zemřel 36letý Čech, uvedla rakouská...

V Ostravě se střetl motorkář s dvěma vozidly, zraněním na místě podlehl

28. dubna 2024  11:15,  aktualizováno  13:29

V Ostravě na ulici Rudná poblíž křižovatky s ulicí Vratimovskou se střetl motorkář s dvěma vozidly....

Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!
Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!

30 uživatelů eMimina mělo možnost otestovat krém na nohy od Manufaktury z kolekce Louka. Pomohl vám na suchou a hrubou pokožku chodidel? Přečtěte...

  • Počet článků 60
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 456x
Nadšený fotograf, občasný sportovec a turista, který má rád oblast Českého a Saského Švýcarska a Lužických hor.

Seznam rubrik