Zdravý spánek pod hvězdami

Zkouším zachytit své pocity a příhody při mých cestách za fotografováním. Tentokráte během letošního léta.

Léto bylo v plném proudu. A moje žena mi opět vyčítala, že nejdeme spát pod „širák“. Normální ženy mají rády pohodlí, „svůj“ klid a teplo domova a ta „moje“ miluje vůni hořícího dřeva, kouře a jehličí. A tak jsme po prozkoumání předpovědi počasí v pracovní den vyrazili do skal, směr Saské Švýcarsko. Protože pokud spát venku, tak jedině abych to spojil se svou vášní pro focení. Vlastně tím zabiju dvě mouchy jednou ranou, vyvezu svou choť do skal a zároveň mám dvě možnosti pro focení (večer a ráno).

Věci jsem nám pro jistotu připravil už den předem. Spacáky, karimatky a fotovýbava naplnily dva velké batohy. Odpoledne jsem přišel z práce, převlékl se do turistického a vyrazili jsme. Věci jsme nacpali do Drakouše (naše fotovozidlo) a už si to šineme směr Bad Schandau. Po hodině cesty a zhruba 50ti kilometrech zastavujeme na parkovišti nad Bad Schandau. Nahazujeme si batohy na záda a vyrážíme. Čeká nás asi hodinový výšlap, zakončený vrchařskou prémií po schůdkách a žebříkách. Jdeme v klídku, máme spoustu času. Je léto  tak Slunce zapadá až po 21.hodině. I tak nás konec maličko potrápí a na konci výstupu čekáme na „poztrácené“ plíce. Po vydýchání se zvolna přesouváme na vyhlídku.  Bohužel máme smůlu, Slunce se schovalo za mraky a tak z focení nic nebude.

Balím fotovýbavu a přesouváme se na místo pro přenocování.  Objevuji krásný převis, pod kterým je jemný písek. Místo jak stvořené pro přespání. Vybalujeme si věci a chytáme pelíšek na spaní. Za 15minut už ležíme ve spacáku a začínají se nám klížit oči. Občas okolo nás proletí netopýr, ale za pár okamžiků už nás obejme náruč Orfeova.

Ráno mne budík vyhání ze spacáku už v 4:30. Šárka spí sladkým spánkem a já se potichu oblékám, beru si batoh a odcházím na vyhlídku. Všude okolo mne je mlha hustá tak, že by se dala krájet. A ani příchod na vyhlídku nic nemění. Fouká svěží vítr, který dává naděje na změnu. Východ Slunce jsem neviděl, ale pak se počasí umoudřilo a mlha se roztrhala. Slunce bylo místy i vidět a tak byl foťák v permanenci.

Po hodině focení, bylo už Slunce vysoko, proto jsem se vydal zpět k našemu přechodnému bydlišti. Šárka už vstala a pila ranní kávu z termosky. Já postupně zabalil naše věci a vyrazili jsme zpět k parkovišti, odtud dál do všedních dnů.

Autor: Tomáš Čmuchálek | úterý 12.12.2017 17:32 | karma článku: 17,02 | přečteno: 370x

Zážitky lovce beze zbraně

Ve svém posledním blogu z roku 2021, jsem psal o tom, že se blíží jelení říje. Ta proběhla velmi klidně a nebýt možnosti strávit pár chvil v oboře, moc hezkých fotek bych nenafotil.

23.8.2022 v 19:26 | Karma: 17,92 | Přečteno: 301x | Diskuse| Fotoblogy

Tomáš Čmuchálek

Devět měsíců s foťákem a zvířaty

Je to už devět měsíců co jsem poprvé psal o focení zvířat. Za tuto dobu jsem zažil neuvěřitelné chvíle, kdy jsem skoro nedýchal a snažil se zachytit a nepokazit situaci, kterou jsem sledoval přes hledáček fotoaparátu.

26.9.2021 v 14:11 | Karma: 20,18 | Přečteno: 332x | Diskuse| Fotoblogy

Tomáš Čmuchálek

Strasti a slasti fotografa zvířat

Roky jsem fotil krajinu, tady je to jednoduché, fotí se hodinu před východem Slunce a hodinu po východu.

20.1.2021 v 21:34 | Karma: 36,44 | Přečteno: 1737x | Diskuse| Fotoblogy

Dolomity 2019

Už od 10.října sledujeme předpovědi počasí pro oblast Dolomit. A pořád nám to nevychází, poslední možný termín je konec října, pak už hrozí, že horská sedla budou zavřená z důvodu napadnutí velkého množství sněhu.

16.11.2019 v 20:16 | Karma: 15,26 | Přečteno: 330x | Diskuse| Fotoblogy

Slovinsko a Alpy 2019

Přiblížila se nejkrásnější část roku, podzim. V roce 2018 jsme se stejně postiženým kolegou (bacil fotografování ), vyrazili na dvě fotovýpravy.

8.11.2019 v 19:57 | Karma: 30,89 | Přečteno: 1709x | Diskuse| Fotoblogy

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

Odpuzující. Strašit migrací je tak jednoduché, kritizoval Babiše ministr

24. dubna 2024  22:42

Ministr pro evropské záležitosti Martin Dvořák (STAN) v CNN Prima News vyčetl Andreji Babišovi...

Ukrajinci v branném věku budou moci získat pas jen ve vlasti, rozhodl Kyjev

24. dubna 2024  22:20

Ukrajinská vláda přijala rozhodnutí, podle něhož muži ve věku od 18 do 60 let budou moci získat...

Biskupové se distancovali od Zemanovy akce v Arcibiskupském paláci

24. dubna 2024  19:05,  aktualizováno  21:31

Pražský arcibiskup Jan Graubner se distancoval od akce, při které byla minulý týden v...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.

Nadšený fotograf, občasný sportovec a turista, který má rád oblast Českého a Saského Švýcarska a Lužických hor.