Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Den matek a splnění fotografova snu

Zkouším zachytit své pocity a příhody při mých cestách za fotografováním. Druhou květnovou neděli jsem se vypravil na svoje oblíbená místa v Saském Švýcarsku.

Každý fotograf má svůj sen. Někdo chce zachytit adrenalinovou událost, další akt krásné ženy, někdo pro změnu vytvoření sportovního rekordu a já zase krajiny, která je opředena mlhou a osvícena vycházejícím Sluncem.

I s vidinou splnění svého snu jsem v neděli vstával ve 2hodiny ráno (ANO v neděli a ve 2:00). Políbil spící ženu na rozloučenou, pohladil psa a vyrazil směr Saské Švýcarsko. Cestou jsem potkával mnoho mladých, kteří teprve mířili do postele. Drakouš si spokojeně předl (byl po návštěvě u „lékaře“ ve výborné kondici) a tak mi cesta příjemně utekla. Ve 3:30 jsem si ve Schmilce „nahazoval“ batoh na záda, zapínal čelovku a vyrážel směr Kleine Winterberg.

Už cestou k vrcholu jsem začal doufat, že dnes by se to mohlo vydařit. Ve světle čelovky se totiž objevovaly kapičky mlhy a to byl příslib zajímavého začátku dne. Trochu adrenalinu mi do krevního řečiště vyplavalo ve chvíli, kdy se pár metrů v šeru přede mnou zvedlo asi 20kusů zvěře. Až později jsem ze stop vydedukoval, že šlo o divoká prasata. Ta začala mizet do odeznívající noci. Chvíli jsem stál na místě a dal jim tak čas v klidu se přemístit do bezpečí. Potom mi zýval už jen kousek na vyhlídnuté místo. Už v bodu, kde cesta opouští les, mi srdíčko zaplesalo. A za pár chvil jsem stál na okraji skalního masivu, který prudce klesá do rokle. Ta byla do výšky vzrostlých stromů zaplněna nádhernou mlhou. Vypadalo to, jako bych stál na hraně útesu a dole se prostíralo moře. I jasná obloha podtrhovala tuto krásu drobnými mráčky, které slibovaly možnost zabarvení se těsně před východem Slunce.

Ostrovy

V klidu jsem se posadil a užíval si tu nádheru. Řeknu vám, sedět, popíjet čaj a pozorovat, jak se za zpěvu ptáků, probouzí nový den, to je k nezaplacení. Vlastně jsem zaplatil, ranním vstáváním a vlastním potem při výstupu, ale stále je to ZADARMO!

Po chvíli jsem vybalil stativ, připravil foťák a další hodinu se střídavě kochal a střídavě se pokoušel tuto scenérii zachytit. Po skončení focení, jsem si chtěl ještě prodloužit úchvatné podmínky a tak jsem místo přímé cesty k autu, zvolil okliku přes další vyhlídky.

Ač bylo Slunce už vysoko, i tam se mi naskytly krásné scenérie s pískovcovými masivy a ranní mlhou.  Následná cesta k autu byla už jen poslední tečkou pohodového rána. Cestou zpět do civilizace jsem si užíval samotu (turisté ještě vyspávali).

A ještě jsem udělal dobrý skutek, při cestě ze Schmilky jsem „nabral“ stopaře, klučinu z Olomouce  a odvezl ho až na vlakové nádraží v Děčíně. Prostě začátek dne jak „víno“.

 

Autor: Tomáš Čmuchálek | neděle 4.6.2017 16:09 | karma článku: 15,32 | přečteno: 356x
  • Další články autora

Tomáš Čmuchálek

Zážitky lovce beze zbraně

Ve svém posledním blogu z roku 2021, jsem psal o tom, že se blíží jelení říje. Ta proběhla velmi klidně a nebýt možnosti strávit pár chvil v oboře, moc hezkých fotek bych nenafotil.

23.8.2022 v 19:26 | Karma: 17,92 | Přečteno: 301x | Diskuse| Fotoblogy

Tomáš Čmuchálek

Devět měsíců s foťákem a zvířaty

Je to už devět měsíců co jsem poprvé psal o focení zvířat. Za tuto dobu jsem zažil neuvěřitelné chvíle, kdy jsem skoro nedýchal a snažil se zachytit a nepokazit situaci, kterou jsem sledoval přes hledáček fotoaparátu.

26.9.2021 v 14:11 | Karma: 20,18 | Přečteno: 332x | Diskuse| Fotoblogy

Tomáš Čmuchálek

Strasti a slasti fotografa zvířat

Roky jsem fotil krajinu, tady je to jednoduché, fotí se hodinu před východem Slunce a hodinu po východu.

20.1.2021 v 21:34 | Karma: 36,44 | Přečteno: 1737x | Diskuse| Fotoblogy

Tomáš Čmuchálek

Dolomity 2019

Už od 10.října sledujeme předpovědi počasí pro oblast Dolomit. A pořád nám to nevychází, poslední možný termín je konec října, pak už hrozí, že horská sedla budou zavřená z důvodu napadnutí velkého množství sněhu.

16.11.2019 v 20:16 | Karma: 15,26 | Přečteno: 330x | Diskuse| Fotoblogy

Tomáš Čmuchálek

Slovinsko a Alpy 2019

Přiblížila se nejkrásnější část roku, podzim. V roce 2018 jsme se stejně postiženým kolegou (bacil fotografování ), vyrazili na dvě fotovýpravy.

8.11.2019 v 19:57 | Karma: 30,89 | Přečteno: 1709x | Diskuse| Fotoblogy
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Karafiátovou revoluci zažehla jediná píseň. Portugalsko vyvedla z diktatury

25. dubna 2024

Málokterá revoluce je spojena s písní a květinou, jako se to stalo té portugalské. Před 50 lety se...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

  • Počet článků 60
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 456x
Nadšený fotograf, občasný sportovec a turista, který má rád oblast Českého a Saského Švýcarska a Lužických hor.

Seznam rubrik