Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Pálení čarodějnic nebo courání po Saském Švýcarsku ?

Zatím, co se celá země připravovala na pálení čarodějnic, já seděl u PC a studoval předpověď počasí. Vyrazit, nebo zůstat doma? Rozhodnutí padlo: VYRÁŽÍM!

Rychle sbalit, navařit čaj, vyndat dobité baterie z nabíječky a vyrážím. Je to vlastně poslední jízda Drakouše před TK. Je trošku nemocný (prasklý výfuk) a tak ho předtím čeká i návštěva pana doktora. No pro dnešek to ještě musí vydržet. Naházím si věci do batohu, vysvětlím naší fence, že se mnou nemůže (kdo má psa, zná smutné psí oči) a zavírám vstupní dveře do bytu. Psí oči mne doprovází do poslední chvíle. Sbíhám schody, otevírám dveře u Drakouše a nasedám. Vyrážím směr Schmilka, zhruba po hodině cesty parkuji na kraji silnice na neplaceném parkovišti, nahazuji batoh na záda a vyrážím na cca 5km cestu. Trasa vede stále do kopce, po 50minutách a cca 800schodech čekám na dech, který jsem ztratil cestou nahoru. Čeká mne už jen asi 20minutová cesta po rovině k místu focení.

Tady mne čeká zklamání – na předem vybraném místě už „parkuje“ německý kolega. Hledám tedy jiné místo pro focení. Nakonec se podařilo a během chvíle se přiblížil čas focení. Cvakám obrázky a hledám ideální kompozici.

Západ Slunce nad Saským Švýcarskem

 

Konec už není tak úžasný – Slunce zapadá do oparu a brzo se ztrácí za obzorem. Teď ještě najít místo na spaní. Jdu na jisto, hledám místo, kde jsme spali s kolegou minulý týden. Po 20minutách už ležím ve spacáku, nařizuji budíka na 4:30 a usínám.

Noc proběhla klidně, budík mne nutí vstávat v naprogramovaný čas. Rychle balím a odcházím k dalšímu fotopointu. Je jasná obloha, ale fouká ostrý studený vítr. Beru si na sebe veškeré oblečení a začínám fotit. Východ Slunce je nádherný, k dokonalosti chybí jen pár mráčků. Zaujala mne malá borovice a tak se ji pokouším zachytit. Tyto pokusy trvají asi půl hodiny a pak představení končí. Balím si fidlátka a vyrážím na cestu zpět.

Borovice při východu Slunce

Seběhnu schody a pak i zbytek kopce a už nasedám do Drakouše. Vyrážím směr ČR, mám povznesenou náladu, jako po každém vydařeném focení. To se však mění kousek za Hřenskem, kde míjím čerstvě sraženou srnku. Zaplavuje mne pocit marnosti a smutku. Proč v lesních úsecích nesundávají řidiči nohu z plynu? Tak krásně ten den začal, ale toto pokračování mi den definitivně kazí. Snad mne příště osud této krvavé „atrakce“ ušetří.

Autor: Tomáš Čmuchálek | neděle 28.5.2017 18:39 | karma článku: 17,38 | přečteno: 333x
  • Další články autora

Tomáš Čmuchálek

Zážitky lovce beze zbraně

Ve svém posledním blogu z roku 2021, jsem psal o tom, že se blíží jelení říje. Ta proběhla velmi klidně a nebýt možnosti strávit pár chvil v oboře, moc hezkých fotek bych nenafotil.

23.8.2022 v 19:26 | Karma: 17,92 | Přečteno: 300x | Diskuse| Fotoblogy

Tomáš Čmuchálek

Devět měsíců s foťákem a zvířaty

Je to už devět měsíců co jsem poprvé psal o focení zvířat. Za tuto dobu jsem zažil neuvěřitelné chvíle, kdy jsem skoro nedýchal a snažil se zachytit a nepokazit situaci, kterou jsem sledoval přes hledáček fotoaparátu.

26.9.2021 v 14:11 | Karma: 20,18 | Přečteno: 332x | Diskuse| Fotoblogy

Tomáš Čmuchálek

Strasti a slasti fotografa zvířat

Roky jsem fotil krajinu, tady je to jednoduché, fotí se hodinu před východem Slunce a hodinu po východu.

20.1.2021 v 21:34 | Karma: 36,44 | Přečteno: 1737x | Diskuse| Fotoblogy

Tomáš Čmuchálek

Dolomity 2019

Už od 10.října sledujeme předpovědi počasí pro oblast Dolomit. A pořád nám to nevychází, poslední možný termín je konec října, pak už hrozí, že horská sedla budou zavřená z důvodu napadnutí velkého množství sněhu.

16.11.2019 v 20:16 | Karma: 15,26 | Přečteno: 330x | Diskuse| Fotoblogy

Tomáš Čmuchálek

Slovinsko a Alpy 2019

Přiblížila se nejkrásnější část roku, podzim. V roce 2018 jsme se stejně postiženým kolegou (bacil fotografování ), vyrazili na dvě fotovýpravy.

8.11.2019 v 19:57 | Karma: 30,89 | Přečteno: 1709x | Diskuse| Fotoblogy

Tomáš Čmuchálek

Toskánsko - perla Itálie

Je 20:30 a já sedím v pokoji koleje Na Kajetánce v Praze. Právě jsem dovečeřel a chystám se spát. Mám za sebou náročný den a zítra mne čeká dlouhá cesta, ale o tom až později. Nejdříve musím popsat co předcházelo tomuto okamžiku.

22.5.2019 v 19:35 | Karma: 23,68 | Přečteno: 1307x | Diskuse| Fotoblogy

Tomáš Čmuchálek

Dolomity 2018 - část 2.

Ráno nás přivítalo zataženou oblohou, ale přesto vyrážíme fotit. Jsme připraveni na vše. Po pár minutách se spouští regulérní déšť. Nás to ale neodradí a stále stoupáme výše.

6.11.2018 v 20:16 | Karma: 17,17 | Přečteno: 634x | Diskuse| Fotoblogy

Tomáš Čmuchálek

Dolomity 2018 - část 1.

V roce 2015 jsem poprvé navštívil Dolomity. Bylo to samozřejmě s fotokurzem od Michala Balady. A musím se přiznat, že mne tyto hory očarovaly.

23.10.2018 v 20:32 | Karma: 19,15 | Přečteno: 488x | Diskuse| Fotoblogy

Tomáš Čmuchálek

Když za hranice všedních dnů, tak s fotoaparátem

V roce 2017 jsem byl na fotokurzu ve Slovinsku. Jak už to u mne bývá, první návštěva, v této krásné zemi, nebyla díky počasí moc úspěšná. Možná za to mohl pozdní termín (v listopadu už nebývá mnoho pěkných dnů).

3.10.2018 v 21:06 | Karma: 16,45 | Přečteno: 381x | Diskuse| Fotoblogy

Tomáš Čmuchálek

Strasti a slasti krajinářského fotografa

Krajinářská fotografie se řídí striktními pravidly. Fotí se pouze 1hodinu před východem Slunce a 1hodinu po východu Slunce a to samé večer. Proč? Prostě proto, že v tento čas je úžasné světlo.

22.9.2018 v 13:21 | Karma: 19,95 | Přečteno: 456x | Diskuse| Fotoblogy

Tomáš Čmuchálek

Podzimní Slovinsko část 2.

Zkouším zachytit své pocity a příhody při mých cestách za fotografováním. Tentokráte během podzimního focení ve Slovinsku od 7. do12.11.2017

20.12.2017 v 18:32 | Karma: 19,91 | Přečteno: 633x | Diskuse| Fotoblogy

Tomáš Čmuchálek

Podzimní Slovinsko část 1.

Zkouším zachytit své pocity a příhody při mých cestách za fotografováním. Tentokráte během podzimního focení ve Slovinsku od 7. do12.11.2017

16.12.2017 v 19:01 | Karma: 19,44 | Přečteno: 559x | Diskuse| Fotoblogy

Tomáš Čmuchálek

Zdravý spánek pod hvězdami

Zkouším zachytit své pocity a příhody při mých cestách za fotografováním. Tentokráte během letošního léta.

12.12.2017 v 17:32 | Karma: 17,02 | Přečteno: 370x | Diskuse| Fotoblogy

Tomáš Čmuchálek

Jak lze strávit svůj slavný den

Zkouším zachytit své pocity a příhody při mých cestách za fotografováním. Tentokráte v den svých 50.narozenin.

4.9.2017 v 17:25 | Karma: 15,60 | Přečteno: 369x | Diskuse| Fotoblogy

Tomáš Čmuchálek

Jak jsem si vyzvedl vánoční dárek.

Nedává vám to smysl? Je to trochu divné, ale stává se to. A jsem za to rád. A teď už popořádku. Fotím a velkou část svého volného času trávím za hledáčkem fotoaparátu. Tedy ranní a večerní čas, tak jak by to krajinář měl dělat.

18.6.2017 v 9:29 | Karma: 16,52 | Přečteno: 504x | Diskuse| Fotoblogy

Tomáš Čmuchálek

Den matek a splnění fotografova snu

Zkouším zachytit své pocity a příhody při mých cestách za fotografováním. Druhou květnovou neděli jsem se vypravil na svoje oblíbená místa v Saském Švýcarsku.

4.6.2017 v 16:09 | Karma: 15,32 | Přečteno: 356x | Diskuse| Fotoblogy

Tomáš Čmuchálek

Slovenský ráj

Zkouším zachytit své pocity a příhody při mých cestách za fotografováním. Tentokráte u našich východních sousedů.

30.5.2017 v 17:01 | Karma: 24,70 | Přečteno: 1045x | Diskuse| Fotoblogy

Tomáš Čmuchálek

Cestovní deník - Trek okolo Manáslu část 23. - Namasté Nepál

Pro někoho normální dovolená, pro nás obyčejné lidi, zážitek na celý život. To je pro mne několik dnů po návratu z Nepálu, trek okolo Manáslu.

31.12.2016 v 14:40 | Karma: 16,28 | Přečteno: 389x | Diskuse| Fotoblogy

Tomáš Čmuchálek

Cestovní deník - Trek okolo Manáslu část 22. - Prohlídka pamětihodností Kathmandů

Pro někoho normální dovolená, pro nás obyčejné lidi, zážitek na celý život. To je pro mne několik dnů po návratu z Nepálu, trek okolo Manáslu.

27.12.2016 v 20:37 | Karma: 18,89 | Přečteno: 452x | Diskuse| Fotoblogy

Tomáš Čmuchálek

Cestovní deník - Trek okolo Manáslu část 21. - Přejíždíme do Kathmandů

Pro někoho normální dovolená, pro nás obyčejné lidi, zážitek na celý život. To je pro mne několik dnů po návratu z Nepálu, trek okolo Manáslu.

24.12.2016 v 12:45 | Karma: 15,22 | Přečteno: 334x | Diskuse| Fotoblogy
  • Počet článků 60
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 456x
Nadšený fotograf, občasný sportovec a turista, který má rád oblast Českého a Saského Švýcarska a Lužických hor.

Seznam rubrik