Cestovní deník - Trek okolo Manáslu část 20. - Volný den v Pokhaře

18. 12. 2016 18:33:19
Pro někoho normální dovolená, pro nás obyčejné lidi, zážitek na celý život. To je pro mne několik dnů po návratu z Nepálu, trek okolo Manáslu.

28. Pokhara; 765mnm; 16.listopadu 2016; T+19; den 17.

Krásná, klidná noc v peřinách. V noci jsem odeslal několik mailů a dokonce mluvil s Jendou (synem) přes aplikaci Whats Up. Odpovědi přicházejí během noci (časový posun je 4:45hod.). Ráno jsem si nenechal ujít východ Slunce. Vyšel jsem na střechu hotelu (plochou střechu tu má skoro každý dům) a sledoval začátek nového dne. Slunce nádherně osvětlovalo hory, které obklopují Pokharu. Sluneční paprsky začaly osvětlovat vrcholky masivu Annapuren a během několika minut byl osvícen celý masiv nejdříve slabou červenou a pak už žlutou září. Po chvíli vychází na opačné straně rudý kotouč Slunce. Mezi domy poletuje dravec hledající potravu a dokresluje tak krásné ráno svojí elegancí.

Machhapuchhre 6997mnm osvícená prvními paprsky ranníhoSlunce
Machhapuchhre 6997mnm osvícená prvními paprsky ranníhoSlunce (T.Čmuchálek)Annapurna South 7219mnm v rudém Slunci.
Annapurna South 7219mnm v rudém Slunci. (T.Čmucháek)Vrcholy z leva : Annapurna IV. 7525mnm, Annapurna II. 7939mnm a Lamjung Himal 6986mnm opět v ranním Slunci.
Vrcholy z leva : Annapurna IV. 7525mnm, Annapurna II. 7939mnm a Lamjung Himal 6986mnm opět v ranním Slunci. (T.Čmuchálek)Annapurna IV 7525mnm a Annapurna II 7939mnm
Annapurna IV 7525mnm a Annapurna II 7939mnm (T.Čmuchálek)Machhapuchhre 6997mnm už celá osvícená ranním Sluncem.
Machhapuchhre 6997mnm už celá osvícená ranním Sluncem. (T.Čmuchálek)Prý byl super úplněk, tak  jsem si cvičně zkusil vyfotit měsíc.
Prý byl super úplněk, tak jsem si cvičně zkusil vyfotit měsíc. (T.Čmuchálek)

Když jsem si užil začátek dne, vracím se zpět na pokoj a zalézám zpět do peřin. Vždyť dnes nemusím vstávat, balit a šlapat dál. Dnes mám volno. Budu si užívat klidu a pohody. Šárka vstala poprvé dříve než já a donesla mi čaj až do postele a tak tu teď v klidu ležím, hovím si a dopisuji deník.

Na snídani do města odcházíme až v 9:30. Postupně procházíme velkou část ulice, která je z obou stran obklopena hotely a obchůdky. Hledáme totiž pekařství. To nacházíme až po hodině hledání. Nakoupili jsme si dobroty a vydali se k jezeru. Tady jsme si sedli na trávník a snídáme. Po snídani jsme se rozhodli prozkoumat okolí jezera. Jdeme směrem k přístavišti a pak už se vracíme opačným směrem k hotelu. Cestou nakupujeme dárky pro své nejbližší. V uličce před hotelem mají holičství dva šikovní Indové. Než jsem se nadál, tak jsem seděl na křesle (Šárka domluvila cenu) a jeden z holičů mi mydlí tváře. Na začátku byla ve mně „malá dušička“, pak už jsem si to užíval. Neskončilo to jen hladkou tváří, ale i zastřižením vlasů, obočí atd. Bylo to velmi příjemné.

Jezero Phewa v Pokhaře.
Jezero Phewa v Pokhaře. (T.Čmuchálek)Místní trh, kde se prodejci snažili prodat turistům různé
Místní trh, kde se prodejci snažili prodat turistům různé "cetky" (T.Čmuchálek)

Křeslo hrůzy se během chvíle změnilo v křeslo pohody a nechal jsem se od chlapce s břitvou rozmazlovat.
Křeslo hrůzy se během chvíle změnilo v křeslo pohody a nechal jsem se od chlapce s břitvou rozmazlovat. (Š.Čmuchálková)

Po krátkém pobytu na hotelovém pokoji, se opět vydáváme do víru uliček a obchůdků. S vidinou nákupu dárků jsme „prolézali“ malé obchůdky. Při vybírání dárků a následném placení, se vyznamenávala Šárka, která dokázala každou cenu výrazně usmlouvat směrem dolů. Po nákupních orgiích, následovala klidnější část dne, kdy jsme prošli několik zanedbaných parků a nakonec zasedli k pozdnímu obědu v restauraci na břehu jezera. Tam jsme vydrželi až do 16. hodiny a pak se odebrali zpět na pokoj. Okolo 17:30 začalo zapadat Slunce a tak jsem opět vyšel několik pater schodů a na střeše hotelu opět několik minut fotil.

Opět Machhapuchhre tentokráte večerní.
Opět Machhapuchhre tentokráte večerní. (T.Čmuchálek)Masiv Annapuren ve večerním světle.
Masiv Annapuren ve večerním světle. (T.Čmuchálek)Annapurna IV a hlavní vrchol Annapurny večer.
Annapurna IV a hlavní vrchol Annapurny večer. (T.Čmuchálek)

Večer jsme šli společně na večeři. Opět jsme si dali steak. Teď je 22hodin a my se chystáme do postele. Ráno opět brzo vstáváme a odjíždíme linkovým autobusem směr Kathmandů. Už v 7:00 musíme být na autobusovém nádraží. Tak šup do postele a spát, zítra nás čeká náročný den na nepálských silnicích.

Autor: Tomáš Čmuchálek | neděle 18.12.2016 18:33 | karma článku: 19.52 | přečteno: 479x

Další články blogera

Tomáš Čmuchálek

Zážitky lovce beze zbraně

Ve svém posledním blogu z roku 2021, jsem psal o tom, že se blíží jelení říje. Ta proběhla velmi klidně a nebýt možnosti strávit pár chvil v oboře, moc hezkých fotek bych nenafotil.

23.8.2022 v 19:26 | Karma článku: 17.69 | Přečteno: 297 | Diskuse

Tomáš Čmuchálek

Devět měsíců s foťákem a zvířaty

Je to už devět měsíců co jsem poprvé psal o focení zvířat. Za tuto dobu jsem zažil neuvěřitelné chvíle, kdy jsem skoro nedýchal a snažil se zachytit a nepokazit situaci, kterou jsem sledoval přes hledáček fotoaparátu.

26.9.2021 v 14:11 | Karma článku: 19.82 | Přečteno: 328 | Diskuse

Další články z rubriky Fotoblogy

Marek Trizuljak

Od prvního jarního dne k Velikonočním svátkům

Rovnodennost, první jarní den, úplněk a brzy poté velikonoční svátky. Obrazové dojmologie ... ... ...

28.3.2024 v 15:39 | Karma článku: 9.69 | Přečteno: 79 | Diskuse

Jaromír Šiša

Auto moto veteráni všude možně i jinde.

Třeba pod střechou velkých prostorných i malých útulných muzeí. Nebo na všech možných srazech, případně je potkáváme jen tak v prostoru. Pro svoji krásu a eleganci je obdivujeme a s úctou k těm, kteří jim vdechli nový živý život.

28.3.2024 v 10:03 | Karma článku: 33.17 | Přečteno: 1351 | Diskuse

Petr Široký

Jak jsem potkal brouky (Díl LXII. - Rokycany 12 - Jaro je tu)

Broučí znalosti většiny z nás plynou z dávné četby Ferdy Mravence a občasného setkání s druhem dostatečně velkým či nápadným, aby si ho člověk povšiml – střevlík, beruška, chroust, zlatohlávek.

28.3.2024 v 8:42 | Karma článku: 13.95 | Přečteno: 127 | Diskuse

Martina Pazourová

Po dešti......

Nenapadá mě nic jiného, než text písně paní Judity Čeřovské.Foto Nikon D 70. Jo, a dalo to docela fušku :-)

25.3.2024 v 23:00 | Karma článku: 12.40 | Přečteno: 212 | Diskuse

Veronika Foglová

Květná neděle 2024

Uteklo to jako voda, a svatopostní doba nám vstoupila do své závěrečné fáze - Svatého týdne, po němž nadejdou Velikonoce.

24.3.2024 v 15:21 | Karma článku: 11.15 | Přečteno: 155 | Diskuse
Počet článků 60 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 456

Nadšený fotograf, občasný sportovec a turista, který má rád oblast Českého a Saského Švýcarska a Lužických hor.

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...