Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Cestovní deník - Trek okolo Manáslu část 18. - Klesáme do civilizace

Pro někoho normální dovolená, pro nás obyčejné lidi, zážitek na celý život. To je pro mne několik dnů po návratu z Nepálu, trek okolo Manáslu.

27. Bimtang;     3590mnm;      14.listopadu  2016;        T+17;      den 15.

Klidná a mrazivá noc. Spali jsme v chatce pro 3 s Milošem. Vzbudil jsem se už v 4:30, došel si na WC a znovu se zakuklil do spacáku. Pokoušel jsem se usnout, ale už to nešlo a tak jsem poslouchal knížku z mobilu. Okolo 6. hodiny jsem se oblékl a vydal se potichu ven z chatky. Chtěl jsem udělat pár fotek okolních kopečků. Slunce opět začalo osvětlovat okolní zasněžené štíty a tak jsem do 7 pobíhal s foťákem a stativem okolo osady. 

Pak jsem se vrátil do chatky a začal balit naše věci. Tím, že je to tu obklopeno horami a protéká tu i potok, je zde ukrutná zima. I v jídelně, kde večer bylo příjemné teplo (hřály zde kamínka), jde teď pára od pusy. A při psaní mi teď mrznou prsty na rukou. Tiskneme se tu k sobě a není to jen proto, že je plno, ale tělesné teplo je tělesné teplo.

Snídani jsem slupnul „jak malinu“ a stále zůstávám v jídelně. Je tu o 5°C vyšší teplota, než venku. Postupně se Slunci podařilo proniknout přes hradbu hor a začalo osvětlovat prostor campu. Tím se začala zvedat i teplota a nechalo se pobývat venku.  Pomalu jsme se začali trousit z jídelny, dobalovat věci a chystat se k odchodu. Nakonec jsme se vyhrabali až v 10:10 a pak ještě následovalo focení u ledovcového jezírka. Najednou je 10:30 a před námi je ještě dlouhá cesta.

Postupně sestupujeme a ohlížíme se za posledními výhledy na Manáslu. Stále klesáme, až v 13:45 přicházíme do osady Surki (Kharche) 2650mnm. Během této části jsme sestoupili o 940 výškových metrů. Je fajn, že jsme šli dolů, ale i tak z toho bolí nohy. Protože jsme zhruba v polovině dnešní trasy, opět to vypadá, že budeme docházet za tmy. To nám , ale teď nevadí, protože sedíme na Sluníčku a to nás nádherně vyhřívá. Máme objednaný pozdní oběd, už nám řádně vyhládlo.

Oběd v nás zmizel než bys řekl švec. Je 14:45 a nejpozději v 15. hodin musíme vyrazit. Platíme a v 14:50 odcházíme. Čekají nás min. 3hodiny chůze. Od místa, kde jsme obědvali, nás doprovází dvě fenky nádherných nepálských psů, které jsme při obědě několikrát pohladili a rozdělili se s nimi o kousek salámu.  Po 1,5 hodině se jedna oddělila, ale druhá nás ještě další hodinu doprovázela. Opustila nás až v poslední vesnici, kde si lehla na zápraží jednoho domku a pohledem se s námi rozloučila. Snad se bude mít dobře a najde cestu zpět.

Pokračujeme dále v cestě, která už byla vybudována za pomoci velkého stavebního stroje (bagru). Široká cesta vyrvaná násilím ze stráně kaňonu. Pro místí příslib pokroku, pro trekaře (turisty) známka toho, že zlatá doba trekingu, kdy jste putovali panenskou krajinou, KONČÍ! Za pár let povede taková cesta až do sedla Larkya La a to bude konec romantického dobrodružství zvaného trek okolo Manáslu. 3x škoda.

 Do konce treku v městečku Dharapani jsme dorazili v 18:30. Tedy zhruba hodinu jsme měli „bojovku“ s čelovkami. Ubytovaní jsme v krásném hotýlku v dvoulůžkových pokojích a WC + sprcha (studená voda) je společné pro dva pokoje. Proběhl jsem sprchou a vydal se do jídelny, kde jsme si objednali večeři. Sedíme zde všichni a čekáme na jídlo. Je to klidný večer, kdy máme za sebou 1715 výškových metrů směrem dolů. Večeře, kterou nám jako obvykle přináší nosiči (fungují jako prostředníci mezi námi a majiteli hotelů) byla výborná. Nastává chvilka klidu, kdy jsme po vzájemné dohodě celé skupiny, dali nosičům, jako naše poděkování, peněžní odměnu. Tato odměna je naším poděkováním nad rámec běžné smlouvy a opravdu si ji dle našeho mínění zaslouží. Po celou dobu treku okolo nás „skákali“.  Okolo 22 hodiny jdeme spát. Ještě se podívám na noční oblohu, kde svítí úplněk a pak šup do teplého spacáku. Zítra už budeme cestovat auty do údolí a teplých oblastí.

Trasa 15. dne.

 

Autor: Tomáš Čmuchálek | středa 14.12.2016 19:41 | karma článku: 19,02 | přečteno: 412x
  • Další články autora

Tomáš Čmuchálek

Zážitky lovce beze zbraně

Ve svém posledním blogu z roku 2021, jsem psal o tom, že se blíží jelení říje. Ta proběhla velmi klidně a nebýt možnosti strávit pár chvil v oboře, moc hezkých fotek bych nenafotil.

23.8.2022 v 19:26 | Karma: 17,92 | Přečteno: 300x | Diskuse| Fotoblogy

Tomáš Čmuchálek

Devět měsíců s foťákem a zvířaty

Je to už devět měsíců co jsem poprvé psal o focení zvířat. Za tuto dobu jsem zažil neuvěřitelné chvíle, kdy jsem skoro nedýchal a snažil se zachytit a nepokazit situaci, kterou jsem sledoval přes hledáček fotoaparátu.

26.9.2021 v 14:11 | Karma: 20,18 | Přečteno: 332x | Diskuse| Fotoblogy

Tomáš Čmuchálek

Strasti a slasti fotografa zvířat

Roky jsem fotil krajinu, tady je to jednoduché, fotí se hodinu před východem Slunce a hodinu po východu.

20.1.2021 v 21:34 | Karma: 36,44 | Přečteno: 1737x | Diskuse| Fotoblogy

Tomáš Čmuchálek

Dolomity 2019

Už od 10.října sledujeme předpovědi počasí pro oblast Dolomit. A pořád nám to nevychází, poslední možný termín je konec října, pak už hrozí, že horská sedla budou zavřená z důvodu napadnutí velkého množství sněhu.

16.11.2019 v 20:16 | Karma: 15,26 | Přečteno: 330x | Diskuse| Fotoblogy

Tomáš Čmuchálek

Slovinsko a Alpy 2019

Přiblížila se nejkrásnější část roku, podzim. V roce 2018 jsme se stejně postiženým kolegou (bacil fotografování ), vyrazili na dvě fotovýpravy.

8.11.2019 v 19:57 | Karma: 30,89 | Přečteno: 1709x | Diskuse| Fotoblogy

Tomáš Čmuchálek

Toskánsko - perla Itálie

Je 20:30 a já sedím v pokoji koleje Na Kajetánce v Praze. Právě jsem dovečeřel a chystám se spát. Mám za sebou náročný den a zítra mne čeká dlouhá cesta, ale o tom až později. Nejdříve musím popsat co předcházelo tomuto okamžiku.

22.5.2019 v 19:35 | Karma: 23,68 | Přečteno: 1307x | Diskuse| Fotoblogy

Tomáš Čmuchálek

Dolomity 2018 - část 2.

Ráno nás přivítalo zataženou oblohou, ale přesto vyrážíme fotit. Jsme připraveni na vše. Po pár minutách se spouští regulérní déšť. Nás to ale neodradí a stále stoupáme výše.

6.11.2018 v 20:16 | Karma: 17,17 | Přečteno: 634x | Diskuse| Fotoblogy

Tomáš Čmuchálek

Dolomity 2018 - část 1.

V roce 2015 jsem poprvé navštívil Dolomity. Bylo to samozřejmě s fotokurzem od Michala Balady. A musím se přiznat, že mne tyto hory očarovaly.

23.10.2018 v 20:32 | Karma: 19,15 | Přečteno: 488x | Diskuse| Fotoblogy

Tomáš Čmuchálek

Když za hranice všedních dnů, tak s fotoaparátem

V roce 2017 jsem byl na fotokurzu ve Slovinsku. Jak už to u mne bývá, první návštěva, v této krásné zemi, nebyla díky počasí moc úspěšná. Možná za to mohl pozdní termín (v listopadu už nebývá mnoho pěkných dnů).

3.10.2018 v 21:06 | Karma: 16,45 | Přečteno: 381x | Diskuse| Fotoblogy

Tomáš Čmuchálek

Strasti a slasti krajinářského fotografa

Krajinářská fotografie se řídí striktními pravidly. Fotí se pouze 1hodinu před východem Slunce a 1hodinu po východu Slunce a to samé večer. Proč? Prostě proto, že v tento čas je úžasné světlo.

22.9.2018 v 13:21 | Karma: 19,95 | Přečteno: 456x | Diskuse| Fotoblogy

Tomáš Čmuchálek

Podzimní Slovinsko část 2.

Zkouším zachytit své pocity a příhody při mých cestách za fotografováním. Tentokráte během podzimního focení ve Slovinsku od 7. do12.11.2017

20.12.2017 v 18:32 | Karma: 19,91 | Přečteno: 633x | Diskuse| Fotoblogy

Tomáš Čmuchálek

Podzimní Slovinsko část 1.

Zkouším zachytit své pocity a příhody při mých cestách za fotografováním. Tentokráte během podzimního focení ve Slovinsku od 7. do12.11.2017

16.12.2017 v 19:01 | Karma: 19,44 | Přečteno: 559x | Diskuse| Fotoblogy

Tomáš Čmuchálek

Zdravý spánek pod hvězdami

Zkouším zachytit své pocity a příhody při mých cestách za fotografováním. Tentokráte během letošního léta.

12.12.2017 v 17:32 | Karma: 17,02 | Přečteno: 370x | Diskuse| Fotoblogy

Tomáš Čmuchálek

Jak lze strávit svůj slavný den

Zkouším zachytit své pocity a příhody při mých cestách za fotografováním. Tentokráte v den svých 50.narozenin.

4.9.2017 v 17:25 | Karma: 15,60 | Přečteno: 369x | Diskuse| Fotoblogy

Tomáš Čmuchálek

Jak jsem si vyzvedl vánoční dárek.

Nedává vám to smysl? Je to trochu divné, ale stává se to. A jsem za to rád. A teď už popořádku. Fotím a velkou část svého volného času trávím za hledáčkem fotoaparátu. Tedy ranní a večerní čas, tak jak by to krajinář měl dělat.

18.6.2017 v 9:29 | Karma: 16,52 | Přečteno: 504x | Diskuse| Fotoblogy

Tomáš Čmuchálek

Den matek a splnění fotografova snu

Zkouším zachytit své pocity a příhody při mých cestách za fotografováním. Druhou květnovou neděli jsem se vypravil na svoje oblíbená místa v Saském Švýcarsku.

4.6.2017 v 16:09 | Karma: 15,32 | Přečteno: 356x | Diskuse| Fotoblogy

Tomáš Čmuchálek

Slovenský ráj

Zkouším zachytit své pocity a příhody při mých cestách za fotografováním. Tentokráte u našich východních sousedů.

30.5.2017 v 17:01 | Karma: 24,70 | Přečteno: 1045x | Diskuse| Fotoblogy

Tomáš Čmuchálek

Pálení čarodějnic nebo courání po Saském Švýcarsku ?

Zatím, co se celá země připravovala na pálení čarodějnic, já seděl u PC a studoval předpověď počasí. Vyrazit, nebo zůstat doma? Rozhodnutí padlo: VYRÁŽÍM!

28.5.2017 v 18:39 | Karma: 17,38 | Přečteno: 333x | Diskuse| Fotoblogy

Tomáš Čmuchálek

Cestovní deník - Trek okolo Manáslu část 23. - Namasté Nepál

Pro někoho normální dovolená, pro nás obyčejné lidi, zážitek na celý život. To je pro mne několik dnů po návratu z Nepálu, trek okolo Manáslu.

31.12.2016 v 14:40 | Karma: 16,28 | Přečteno: 389x | Diskuse| Fotoblogy

Tomáš Čmuchálek

Cestovní deník - Trek okolo Manáslu část 22. - Prohlídka pamětihodností Kathmandů

Pro někoho normální dovolená, pro nás obyčejné lidi, zážitek na celý život. To je pro mne několik dnů po návratu z Nepálu, trek okolo Manáslu.

27.12.2016 v 20:37 | Karma: 18,89 | Přečteno: 452x | Diskuse| Fotoblogy
  • Počet článků 60
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 456x
Nadšený fotograf, občasný sportovec a turista, který má rád oblast Českého a Saského Švýcarska a Lužických hor.

Seznam rubrik