Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Cestovní deník - Trek okolo Manáslu část 16. - Klid před "bouří"

Pro někoho normální dovolená, pro nás obyčejné lidi, zážitek na celý život. To je pro mne několik dnů po návratu z Nepálu, trek okolo Manáslu.

25.  Samagaon;           3575mnm;         12.listopadu  2016;           T+15;      den 13.

Klidná studená noc. Obloha se během noci vyjasnila a tak jsem mohl ráno vyrazit fotit. Hory se mi odměnily, za vylezení z teplého spacáku do mrazivého rána, nádhernou podívanou. Zlaté Slunce osvítilo vrcholové partie Manáslu a celé je obarvilo do zlatova. Postupně pak přibývaly další vrcholky. To jsou ty chvíle, kvůli kterým se vyplatí ráno vstávat. Pak se na druhé straně údolí vyhoupl sluneční kotouč nad obzor a ozářil celé údolí. Tak jsem si užíval tyto okamžiky. Po půl hodině už bylo Slunce příliš vysoka a tak jsem se vydal na snídani.

Bohužel byl jsem zklamán. Navnaděn minulým ránem jsem očekával teplou náruč jídelny, ale čekal mne mrazivý chřtán zimního netvora. Prostě a jasně, kamínka byla studená a v jídelně zima jak v Rusku. Raději jsem se posadil venku a nechal se ohřívat slunečními paprsky. Za pár minut tu už sedíme všichni. Není nad snídani „v trávě“. A ještě máme spoustu času. Dnes nás čeká jen krátký přesun do osady Samdo. Mělo by to být zhruba 3 hodiny cesty. Ubytování už máme zajištěno a tak se můžeme courat celý den.

Probíhá čilá a místy i vzrušená diskuze, jak dál. Jak budeme trávit příští dny a jak dlouhé budou následné jednotlivé dny. Nakonec jsme se dohodli. Dnes dojdeme do vesnice Samdo, kde si odpočineme a zítra ráno vyrazíme směr sedlo Larkya La (5160mnm).

Teď je ale ráno a my jdeme na prohlídku Samagaonu. Fotíme se pod masivem Manáslu a před 12.hodinou  vyrážíme na krátkou asi 3 hodinovou cestu do vesničky Samdo. Cesta byla pohodlná s mírným stoupáním, které bylo skoro neznatelné, jen v závěru bylo trochu prudší.

Teď sedíme na terase a užíváme si paprsků Slunce.  Objednali jsme si pozdní oběd a vyhříváme své kosti. Budeme to potřebovat, protože jsme ubytovaní v betonových mini pokojících, které byly projektovány pro hobity. A to už se nezmiňuji o WC a místu pro očistu – koupelna nebo sprcha se tomu opravdu říkat nedá.

Zatím nás do Samda došlo 5, zbytek je někde na cestě. Samdo je místo, kam už dorazily nové technologie. Mají tu dokonce internetové připojení přes WI-FI. Zkouším se připojit, ale je zaheslovaná a tak musím platit. Po zaplacení 500rupií mi majitel „hotelu“ napíše heslo přímo do telefonu. Signál je sice slabý, ale na odeslání 1. Zprávy po 12dnech to stačí. Doma už mají určitě strach. I odpověď z domova mne uklidní, vše je OK.  Později pak zkouším spojení přes Whats Up, které se kupodivu podaří a tak s Jendou (synem, pověřeným styčným „důstojníkem“ mezi námi a zbytkem rodiny) prohodím pár slov.

V podvečer se vydávám fotit, vyhlédl jsem si pěkné místečko s nádherným výhledem a byl jsem odměněn. Mraky na obloze se nádherně barvily od žluté až po červenou. V 17:40 bylo po představení a já se šel ohřát do pokoje, kde se netopí. Ale nefouká tam!! Převlékl jsem se do „pyžama“ (vyměnil jsem si spodní prádlo, vzal čistější ponožky a spodky) a vydal se do jídelny na večeři. Tam už jsem měl objednané opečené brambory. Moc jsem s pochutnal a i ostatní si jídlo chválí.

Zítra nás čeká náročný den. Budeme překonávat sedlo ve výšce 5160mnm. Čeká nás zhruba 10-11hod chůze, nejdříve do kopce a posléze stejný výškový rozdíl i směrem dolů. Předpokládám, že zítra budeme docházet až za šera popřípadě i za tmy. Cílem je osada Bimtang. Jdeme si brzo lehnout, musíme si odpočinout a načerpat síly. Budíka mám nařízeného na 5:15. Snídani jsme si objednali už na 5:40. Je krásná mrazivá noc a hvězdná obloha nás provází. Hvězdy jsou tak blízko, že by si na ně mohl člověk sáhnout.

Pro informaci jsme dnes vystoupali 320výškových metrů.

 

Autor: Tomáš Čmuchálek | pátek 9.12.2016 20:01 | karma článku: 16,52 | přečteno: 365x
  • Další články autora

Tomáš Čmuchálek

Zážitky lovce beze zbraně

Ve svém posledním blogu z roku 2021, jsem psal o tom, že se blíží jelení říje. Ta proběhla velmi klidně a nebýt možnosti strávit pár chvil v oboře, moc hezkých fotek bych nenafotil.

23.8.2022 v 19:26 | Karma: 17,92 | Přečteno: 301x | Diskuse| Fotoblogy

Tomáš Čmuchálek

Devět měsíců s foťákem a zvířaty

Je to už devět měsíců co jsem poprvé psal o focení zvířat. Za tuto dobu jsem zažil neuvěřitelné chvíle, kdy jsem skoro nedýchal a snažil se zachytit a nepokazit situaci, kterou jsem sledoval přes hledáček fotoaparátu.

26.9.2021 v 14:11 | Karma: 20,18 | Přečteno: 332x | Diskuse| Fotoblogy

Tomáš Čmuchálek

Strasti a slasti fotografa zvířat

Roky jsem fotil krajinu, tady je to jednoduché, fotí se hodinu před východem Slunce a hodinu po východu.

20.1.2021 v 21:34 | Karma: 36,44 | Přečteno: 1737x | Diskuse| Fotoblogy

Tomáš Čmuchálek

Dolomity 2019

Už od 10.října sledujeme předpovědi počasí pro oblast Dolomit. A pořád nám to nevychází, poslední možný termín je konec října, pak už hrozí, že horská sedla budou zavřená z důvodu napadnutí velkého množství sněhu.

16.11.2019 v 20:16 | Karma: 15,26 | Přečteno: 330x | Diskuse| Fotoblogy

Tomáš Čmuchálek

Slovinsko a Alpy 2019

Přiblížila se nejkrásnější část roku, podzim. V roce 2018 jsme se stejně postiženým kolegou (bacil fotografování ), vyrazili na dvě fotovýpravy.

8.11.2019 v 19:57 | Karma: 30,89 | Přečteno: 1709x | Diskuse| Fotoblogy
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Ukrajinci v branném věku budou moci získat pas jen ve vlasti, rozhodl Kyjev

24. dubna 2024  22:20

Ukrajinská vláda přijala rozhodnutí, podle něhož muži ve věku od 18 do 60 let budou moci získat...

Biskupové se distancovali od Zemanovy akce v Arcibiskupském paláci

24. dubna 2024  19:05,  aktualizováno  21:31

Pražský arcibiskup Jan Graubner se distancoval od akce, při které byla minulý týden v...

Pokleknete a budete prosit. Generál slíbil zničit NATO do roku 2030

24. dubna 2024  21:21

Velitel čečenských sil bojujících na Ukrajině a věrný obdivovatel ruského prezidenta Vladimira...

Maďarský zákon o svrchovanosti dráždí europoslance, mají „vážné obavy“

24. dubna 2024,  aktualizováno  20:25

Nový maďarský zákon o svrchovanosti, který má bránit zásahům zvenčí do národní politiky, v rezoluci...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.

  • Počet článků 60
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 456x
Nadšený fotograf, občasný sportovec a turista, který má rád oblast Českého a Saského Švýcarska a Lužických hor.

Seznam rubrik