Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Cestovní deník - Trek okolo Manáslu část 15. - Výstup do základního tábora

Pro někoho normální dovolená, pro nás obyčejné lidi, zážitek na celý život. To je pro mne několik dnů po návratu z Nepálu, trek okolo Manáslu.

24.  Samagaon;           3575mnm;         11.listopadu  2016;    T+14;  den 12.

Klidná noc, která byla přerušován jen kašláním sousedů. Vzbudil jsem se už ve 4hodiny ráno a pak si jen tak v klidu „hověl“ ve spacáku. Vstal jsem okolo 6. hodiny a  začal vyhlížet Slunce. To si dávalo na čas a objevilo se až v 6:35. Vyběhl jsem na přilehlý kopeček a začal fotit. Snad se alespoň jedna fotka povede.

 

Pak, protože dnes nemusíme balit, jsem si mohl nechat rozkrámované věci a jít si sednout do jídelny. Tady opět hřejí kamínka. Je to velmi příjemné, nechat si ohřívat sálajícím teplem ruce a nohy vymrzlé ze studeného pokoje. Postupně nám přináší snídani a tak se posilňujeme před dnešní akcí. Čeká nás aklimatizační výstup do base campu pod Manáslu. Jedná se o prudký výstup s převýšením 1400m. Postupně dojídáme a budeme vyrážet na cestu.

Odchod jsme uskutečnili už v 8:50. Ze začátku byla cesta velmi snadná. Šli jsme po rovině, ale po 30minutách se cesta prudce zvedla a my začali stoupat. Nejdříve v lese a později, nad hranicí lesa, na volném prostoru. Otevřely se nám výhledy nejen na vrcholek Manáslu, ale i na ostatní štíty, které tvoří nádhernou korunu obklopující údolí v němž je vesnice Samagaon.

Stoupání nemá konce, ale co není nekonečné, je má motivace a síly. Obě ingredience mi došly okolo 13.hodiny, kdy jsem shodil těžký batoh ze zad a rozhodl se, že dál (do base campu pod Manáslu) nepůjdu. Raději jsem vytáhl stativ a pokoušel se zachytit krásu těchto nádherných hor. Šárka se vydala na dobytí tábora, což se jí také povedlo a já se rozhod na ni počkat a pak společně sestoupit zpět do vesnice.

Ještě jedno panorama, tentokráte i s vrcholem Manáslu, dole je vidět osada Samagaon, ze které jsme vycházeli.

Sestup jsme začali okolo 15. hodiny, kdy se Šárka vrátila. Během sestupu jsem omylem vybral jinou cestu, než po které jsme stoupali vzhůru (k vrcholu vede cest několik a turistické značení zde neexistuje) a tím jsem nevědomky odstartoval naše „topografické“ cvičení. Celou hodinu našeho sestupu alternativní cestou jsem se snažil držet přibližný směr.

Protože Slunce během sestupu zapadlo a začínalo se šeřit, byl jsem dost nervózní, abychom nezabloudili. Oddechl jsem si až v okamžiku, kdy jsme se napojili na původní cestu. Co oddechl, „spadl mi kámen ze srdce“ tak velký, že pod Manáslu spadla za ohromného hřmění malá lavina. Pak jsme ještě 30minut klopýtali po cestě k ubytování. Tam jsme dorazili okolo 17. hodiny. Utahaný a hladový. Šárka šla hned objednat večeři, provedli jsme hygienu v zimní variantě (otřeli se vlhkými ubrousky pro mimina) a šli se nahřívat do jídelny.

Kamínka opět nádherně hřejí a já si nahřívám nohy. Je mi fajn a vážně uvažuji, že si sundám i péřovou bundu. Už mi přinesli i večeři (Dal Bhat) a tak se do ní pouštím.  Po 15 minutách souboje Dal Bhat versus já (a jednom přidání – rýže a kari) je přede mnou prázdný talíř, ale já mám bříško „plné až po volátko“. Celým tělem se mi rozlévá příjemná únava, okořeněná teplem od kamínek a nevím nevím, jak dlouho ještě vydržím vzhůru. Maximálně do 20 hodin a i to bude výkon. Už se těším do teplého spacáku, kde se zachumlám a nechám si zdát o něčem moc hezkém. Jen ten pokoj má teplotu těsně nad 0°C a tak chvála péřovému spacáku. Ještě než jdu spát, zkouším několik nočních fotek, protože ty hvězdy jsou tu tak nízko, že by si na ně člověk snad mohl sáhnout.

Už se těším na ráno, pokud počasí vydrží, zkusím udělat několik fotek okolí a osvícených hor.

Jen pro pořádek já jsem vystoupal do výšky 4700mnm a sestoupil zpět do výšky 3575mnm, tedy nastoupáno a sestoupáno 1115výškových metrů každým směrem. Ti kteří došli až do základního tábora pak nastoupali a sešli 1425 výškových metrů každým směrem.

 

Autor: Tomáš Čmuchálek | středa 7.12.2016 19:03 | karma článku: 17,01 | přečteno: 407x
  • Další články autora

Tomáš Čmuchálek

Zážitky lovce beze zbraně

Ve svém posledním blogu z roku 2021, jsem psal o tom, že se blíží jelení říje. Ta proběhla velmi klidně a nebýt možnosti strávit pár chvil v oboře, moc hezkých fotek bych nenafotil.

23.8.2022 v 19:26 | Karma: 17,92 | Přečteno: 301x | Diskuse| Fotoblogy

Tomáš Čmuchálek

Devět měsíců s foťákem a zvířaty

Je to už devět měsíců co jsem poprvé psal o focení zvířat. Za tuto dobu jsem zažil neuvěřitelné chvíle, kdy jsem skoro nedýchal a snažil se zachytit a nepokazit situaci, kterou jsem sledoval přes hledáček fotoaparátu.

26.9.2021 v 14:11 | Karma: 20,18 | Přečteno: 332x | Diskuse| Fotoblogy

Tomáš Čmuchálek

Strasti a slasti fotografa zvířat

Roky jsem fotil krajinu, tady je to jednoduché, fotí se hodinu před východem Slunce a hodinu po východu.

20.1.2021 v 21:34 | Karma: 36,44 | Přečteno: 1737x | Diskuse| Fotoblogy

Tomáš Čmuchálek

Dolomity 2019

Už od 10.října sledujeme předpovědi počasí pro oblast Dolomit. A pořád nám to nevychází, poslední možný termín je konec října, pak už hrozí, že horská sedla budou zavřená z důvodu napadnutí velkého množství sněhu.

16.11.2019 v 20:16 | Karma: 15,26 | Přečteno: 330x | Diskuse| Fotoblogy

Tomáš Čmuchálek

Slovinsko a Alpy 2019

Přiblížila se nejkrásnější část roku, podzim. V roce 2018 jsme se stejně postiženým kolegou (bacil fotografování ), vyrazili na dvě fotovýpravy.

8.11.2019 v 19:57 | Karma: 30,89 | Přečteno: 1709x | Diskuse| Fotoblogy
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Má přejít česká ekonomika na válečný režim? Doba míru je pryč, říká Pojar

27. dubna 2024

Vysíláme Britský premiér Rishi Sunak nedávno oznámil, že jeho vláda uvede zbrojní průmysl do válečného...

Každý druhý učitel v Německu zažívá ve třídách násilí. Brutalita na školách roste

27. dubna 2024

Premium Německý učitel se stává docela riskantní profesí. Násilí se stává stále běžnější částí vyučování a...

Biden nečekaně kývl na předvolební debatu. Kdykoli kdekoli, říká Trump

26. dubna 2024  22:27

Americký prezident Joe Biden se v pátek nechal slyšet, že by chtěl do debaty se svým předchůdcem...

USA mění systém pomoci Ukrajině: už ne sklad, ale zbraně přímo ze zbrojovek

26. dubna 2024  21:30

USA chystají dosud největší balík vojenské pomoci Ukrajině v přepočtu za více než 140 miliard...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 60
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 456x
Nadšený fotograf, občasný sportovec a turista, který má rád oblast Českého a Saského Švýcarska a Lužických hor.

Seznam rubrik