Cestovní deník - Trek okolo Manáslu část 12. - Opouštíme Tsum Valley.

Pro někoho normální dovolená, pro nás obyčejné lidi, zážitek na celý život. To je pro mne několik dnů po návratu z Nepálu, trek okolo Manáslu.

21. Lokpa;     2045mnm;                     8.listopadu  2016;             T+11;      den 9.

Noc byla klidná. Krásně jsem se vyspal a ráno se sám probudil okolo 6. hodiny. Jít fotit nemělo smysl, jsme v hlubokém údolí a pohled na zasněžené vrcholky hor je nám pro tuto chvíli nedostupný. Snídat jsme se rozhodli opět pod širým nebem. Teplota je okolo 7°C a tak jsme na sebe navlékli péřové bundy a sedíme venku. Už nám donesli snídani, ale pro ty, kteří si objednali míchaná vajíčka, přišel šok! Byla sladká! Velký ohlas to nemělo. Já si objednal špagety s kečupem a byl jsem spokojen.

Dobalíme věci a čeká nás sestup ke křižovatce, kde budeme nastupovat na trasu treku okolo Manáslu.  Ke křižovatce jsme dorazili zhruba po hodině chůze a cesta nás vede proti proudu Budhi Ghandaki, to už na hlavní trase okolo Manáslu. Další 2,5 hodiny stoupáme stále proti proudu. Řeka pod námi hučí. Několikrát přecházíme nad řekou pomocí lanových mostů, jeden už byl značně chatrný.

Na oběd jsme došli v 12:30 do osady Deng (2005mnm). Je to jen pár baráčků obklopených planým konopím. Objednali jsme si jídlo a čekáme. Nechtíc jsme lehce "přišlápli" packu štěněti, které se batolilo ve stínu. Začalo srdceryvně kňourat a tak Šárka - samaritán se jej ihned ujala. Nakonec všechen křik byl je z leknutí a mrňous po pár minutách v teplé náruči pookřál. Po jídle pak budeme pokračovat do Bihi Phedi, kde bude pro dnešek konec. Dle ukazatele nás čekají ještě 2 hodiny chůze. Je 13:30 a přinášejí nám jídlo. Slupli jsme jej „jako malinu“ a už ve 14. hodin odcházíme.

Cesta vede stále podél řeky, která už hodně ztratila z původní mohutnosti. Z burácejícího monstra je už „jen“ burácející řeka. I tak vzbuzuje svojí dravostí respekt. Opět pomocí mostu  přecházíme řeku a po pravém břehu stoupáme vzhůru. Překvapivě už po 1,5hodině  (v 15:30) přicházíme do Bihi Phedi (2105mnm). Dnes jsme relativně nic nenastoupali, ale opak je pravdou. Z rána jsme klesali až k mostu přes řeku a pak opět nastoupávali zpět ztracené metry. I přesto lze dnešní den řadit k těm lehčím. Těžší dny nás teprve čekají. Stačili jsme se umýt, vyprat a objednat si večeři a to vše za světla. Perfektní výkon. Šárka si našla dalšího pejska na mazlení. Místní psi moc mazlení nezažívají a tak se jim to snažíme vynahradit.

Je 17:45, venku se setmělo a my čekáme na večeři. Prohlížíme si mapu, co nás čeká zítra. Cesta bude opět kopírovat řeku a my dojdeme až do osady Namrung. Naši nosiči se aktivně účastní přípravy naší večeře. Pemba válí z těsta placky a Navang je pak plní a uzavírá do taštiček, které se následně uvaří, nebo ještě po vaření osmaží. Každá kuchyně na treku umí uvařit vlastně cokoli (pizzu, makarony, těstoviny, bramborák, Mo-Mo – plněné taštičky, vajíčka, palačinku). Večeře byla výborná a na talíři jsme toho měli až dost.

Teď tu sedíme a Radka nám čte o historii dobývání na Manáslu. Poprvé tuto horu zdolali Japonci. Stalo se tak v roce 1956 a byl to jejich 4. pokus o zdolání této nádherné hory. Klíží se mi oči a tak v 20:30 odcházím na kutě. To ještě netuším, že během noci se náš pokoj rozroste o jednoho dost nechtěného spolubydlícího, ale o tom až v příští části.

Autor: Tomáš Čmuchálek | neděle 4.12.2016 18:25 | karma článku: 18,37 | přečteno: 308x

Zážitky lovce beze zbraně

Ve svém posledním blogu z roku 2021, jsem psal o tom, že se blíží jelení říje. Ta proběhla velmi klidně a nebýt možnosti strávit pár chvil v oboře, moc hezkých fotek bych nenafotil.

23.8.2022 v 19:26 | Karma: 17,92 | Přečteno: 300x | Diskuse| Fotoblogy

Tomáš Čmuchálek

Devět měsíců s foťákem a zvířaty

Je to už devět měsíců co jsem poprvé psal o focení zvířat. Za tuto dobu jsem zažil neuvěřitelné chvíle, kdy jsem skoro nedýchal a snažil se zachytit a nepokazit situaci, kterou jsem sledoval přes hledáček fotoaparátu.

26.9.2021 v 14:11 | Karma: 20,18 | Přečteno: 332x | Diskuse| Fotoblogy

Tomáš Čmuchálek

Strasti a slasti fotografa zvířat

Roky jsem fotil krajinu, tady je to jednoduché, fotí se hodinu před východem Slunce a hodinu po východu.

20.1.2021 v 21:34 | Karma: 36,44 | Přečteno: 1737x | Diskuse| Fotoblogy

Dolomity 2019

Už od 10.října sledujeme předpovědi počasí pro oblast Dolomit. A pořád nám to nevychází, poslední možný termín je konec října, pak už hrozí, že horská sedla budou zavřená z důvodu napadnutí velkého množství sněhu.

16.11.2019 v 20:16 | Karma: 15,26 | Přečteno: 330x | Diskuse| Fotoblogy

Slovinsko a Alpy 2019

Přiblížila se nejkrásnější část roku, podzim. V roce 2018 jsme se stejně postiženým kolegou (bacil fotografování ), vyrazili na dvě fotovýpravy.

8.11.2019 v 19:57 | Karma: 30,89 | Přečteno: 1709x | Diskuse| Fotoblogy

Toskánsko - perla Itálie

Je 20:30 a já sedím v pokoji koleje Na Kajetánce v Praze. Právě jsem dovečeřel a chystám se spát. Mám za sebou náročný den a zítra mne čeká dlouhá cesta, ale o tom až později. Nejdříve musím popsat co předcházelo tomuto okamžiku.

22.5.2019 v 19:35 | Karma: 23,68 | Přečteno: 1307x | Diskuse| Fotoblogy

Dolomity 2018 - část 2.

Ráno nás přivítalo zataženou oblohou, ale přesto vyrážíme fotit. Jsme připraveni na vše. Po pár minutách se spouští regulérní déšť. Nás to ale neodradí a stále stoupáme výše.

6.11.2018 v 20:16 | Karma: 17,17 | Přečteno: 634x | Diskuse| Fotoblogy

Dolomity 2018 - část 1.

V roce 2015 jsem poprvé navštívil Dolomity. Bylo to samozřejmě s fotokurzem od Michala Balady. A musím se přiznat, že mne tyto hory očarovaly.

23.10.2018 v 20:32 | Karma: 19,15 | Přečteno: 488x | Diskuse| Fotoblogy

Tomáš Čmuchálek

Když za hranice všedních dnů, tak s fotoaparátem

V roce 2017 jsem byl na fotokurzu ve Slovinsku. Jak už to u mne bývá, první návštěva, v této krásné zemi, nebyla díky počasí moc úspěšná. Možná za to mohl pozdní termín (v listopadu už nebývá mnoho pěkných dnů).

3.10.2018 v 21:06 | Karma: 16,45 | Přečteno: 381x | Diskuse| Fotoblogy

Tomáš Čmuchálek

Strasti a slasti krajinářského fotografa

Krajinářská fotografie se řídí striktními pravidly. Fotí se pouze 1hodinu před východem Slunce a 1hodinu po východu Slunce a to samé večer. Proč? Prostě proto, že v tento čas je úžasné světlo.

22.9.2018 v 13:21 | Karma: 19,95 | Přečteno: 456x | Diskuse| Fotoblogy

Tomáš Čmuchálek

Podzimní Slovinsko část 2.

Zkouším zachytit své pocity a příhody při mých cestách za fotografováním. Tentokráte během podzimního focení ve Slovinsku od 7. do12.11.2017

20.12.2017 v 18:32 | Karma: 19,91 | Přečteno: 633x | Diskuse| Fotoblogy

Tomáš Čmuchálek

Podzimní Slovinsko část 1.

16.12.2017 v 19:01 | Karma: 19,44 | Přečteno: 559x | Diskuse| Fotoblogy

Zdravý spánek pod hvězdami

Zkouším zachytit své pocity a příhody při mých cestách za fotografováním. Tentokráte během letošního léta.

12.12.2017 v 17:32 | Karma: 17,02 | Přečteno: 370x | Diskuse| Fotoblogy

Tomáš Čmuchálek

Jak lze strávit svůj slavný den

Zkouším zachytit své pocity a příhody při mých cestách za fotografováním. Tentokráte v den svých 50.narozenin.

4.9.2017 v 17:25 | Karma: 15,60 | Přečteno: 369x | Diskuse| Fotoblogy

Tomáš Čmuchálek

Jak jsem si vyzvedl vánoční dárek.

Nedává vám to smysl? Je to trochu divné, ale stává se to. A jsem za to rád. A teď už popořádku. Fotím a velkou část svého volného času trávím za hledáčkem fotoaparátu. Tedy ranní a večerní čas, tak jak by to krajinář měl dělat.

18.6.2017 v 9:29 | Karma: 16,52 | Přečteno: 504x | Diskuse| Fotoblogy

Tomáš Čmuchálek

Den matek a splnění fotografova snu

Zkouším zachytit své pocity a příhody při mých cestách za fotografováním. Druhou květnovou neděli jsem se vypravil na svoje oblíbená místa v Saském Švýcarsku.

4.6.2017 v 16:09 | Karma: 15,32 | Přečteno: 356x | Diskuse| Fotoblogy

Slovenský ráj

Zkouším zachytit své pocity a příhody při mých cestách za fotografováním. Tentokráte u našich východních sousedů.

30.5.2017 v 17:01 | Karma: 24,70 | Přečteno: 1045x | Diskuse| Fotoblogy

Tomáš Čmuchálek

Pálení čarodějnic nebo courání po Saském Švýcarsku ?

Zatím, co se celá země připravovala na pálení čarodějnic, já seděl u PC a studoval předpověď počasí. Vyrazit, nebo zůstat doma? Rozhodnutí padlo: VYRÁŽÍM!

28.5.2017 v 18:39 | Karma: 17,38 | Přečteno: 333x | Diskuse| Fotoblogy

Cestovní deník - Trek okolo Manáslu část 23. - Namasté Nepál

31.12.2016 v 14:40 | Karma: 16,28 | Přečteno: 389x | Diskuse| Fotoblogy

Tomáš Čmuchálek

Cestovní deník - Trek okolo Manáslu část 22. - Prohlídka pamětihodností Kathmandů

27.12.2016 v 20:37 | Karma: 18,89 | Přečteno: 452x | Diskuse| Fotoblogy
Nadšený fotograf, občasný sportovec a turista, který má rád oblast Českého a Saského Švýcarska a Lužických hor.