Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Cestovní deník - Trek okolo Manáslu část 9. - Můj krizový den

Pro někoho normální dovolená, pro nás obyčejné lidi, zážitek na celý život. To je pro mne několik dnů po návratu z Nepálu, trek okolo Manáslu.

18.Rachen Gompa;       3305mnm;             5.listopadu  2016;             T+8;        den 6.

Je mi zle, je mi zle, je mi zle. Ráno mne přivítalo bolestí hlavy. Na ranní focení jsem neměl jedinou myšlenku. Potřebuju si odpočinout a nabrat síly, které mne během noci opustily. Nejen bolest hlavy, ale i koordinace pohybů je mimo standard. Vše mi trvá 2x tak dlouho. Netrpím na bolest hlavy a tak to může být příznak začínající výškové nemoci. Nevím. Zeptám se Radky. Šárka je úplně v pohodě, jen občas zakašle. Právě sedí vedle mě a opět se drtí myslivost. A mně není vůbec dobře. Mám na sobě kulicha, péřovku a na nohou dlouhé zateplené kalhoty a teplo mi přesto není.

Po snídani odcházíme do nitra Tsum Valley, až do vesnice Mu Gompa. Dnes nastoupáme pouhých 400 výškových metrů, ale i tak to je fuška. Cesta prý trvá asi 5 hodin.

Se Šárkou vyrážíme o něco dříve. Domluvil jsem se s Radkou, že zkusím jít, ale pokud se nebudu cítit dobře, otočím to a vrátím se zpět a počkám na zbytek v místě, kde jsme přespávali, stejně jako to už udělala nemocná Katka. Po dvou hodinách na cestě vím, že dnes to pro mne bude utrpení. Jsem slabý jako moucha. A ke všemu jsme někde špatně odbočili a jsou všichni, kteří šli dlouho po nás, daleko před námi. Všichni jsme se sešli u krásné gompy, kterou jsme si pořádně prohlédli.

Pak už se snažíme jít společně.  Cesta se pro mne stává soubojem vůle.  Jsem zesláblý, každý krok je těžší a těžší. Za každou zatáčkou cesty vyhlížím cílovou osadu. Ke konci se už modlím, aby už byl konec. Jdu, no spíš se šourám, jak devadesátiletý stařec. Moje modlitby byly vyslyšeny okolo 13.hodiny, kdy jsem se s velkou ztrátou došoural do Mu Gompy.

Sláva! Dnešnímu utrpení je pro mne konec. Sedím na schodech, na sobě péřovou bundu a snažím se zmobilizovat síly na přesun do pokoje, kde budeme dnes nocovat. Máme štěstí, je tu téměř plno a tak nám přenechává svůj pokoj místní mnich. Je úžasné, jak jsou zdejší lidé vstřícní. Ihned po příchodu do pokoje, vybaluji svůj spacák a zalézám do něj. Potřebuju spát a odpočinout si. Dnešní den mi dal zabrat. Po pár minutách přichází Lenka a poslouchá si moje plíce. Pak mi ordinuje několik prášků. Šárka mi přináší horkou vodu na čaj a po několika minutách mi Radka přináší ještě horkou nudlovou polévku. Tu jsem skoro celou snědl. Ostatní se šli podívat do ženského a mužského kláštera a já se odebral do náruče Orfeovi. No prostě jsem usnul jak dudek. Pro mne den utekl jak voda, protože já se vzbudil až příští den ráno. Nezaregistroval jsem, kdy se ostatní vrátili, kdy šli spát, prostě nic. Jen jsem spal. Celkem jsem spal 16hodin.

Trasa 6. dne.

 

Autor: Tomáš Čmuchálek | čtvrtek 1.12.2016 16:05 | karma článku: 17,81 | přečteno: 448x
  • Další články autora

Tomáš Čmuchálek

Zážitky lovce beze zbraně

Ve svém posledním blogu z roku 2021, jsem psal o tom, že se blíží jelení říje. Ta proběhla velmi klidně a nebýt možnosti strávit pár chvil v oboře, moc hezkých fotek bych nenafotil.

23.8.2022 v 19:26 | Karma: 17,92 | Přečteno: 301x | Diskuse| Fotoblogy

Tomáš Čmuchálek

Devět měsíců s foťákem a zvířaty

Je to už devět měsíců co jsem poprvé psal o focení zvířat. Za tuto dobu jsem zažil neuvěřitelné chvíle, kdy jsem skoro nedýchal a snažil se zachytit a nepokazit situaci, kterou jsem sledoval přes hledáček fotoaparátu.

26.9.2021 v 14:11 | Karma: 20,18 | Přečteno: 332x | Diskuse| Fotoblogy

Tomáš Čmuchálek

Strasti a slasti fotografa zvířat

Roky jsem fotil krajinu, tady je to jednoduché, fotí se hodinu před východem Slunce a hodinu po východu.

20.1.2021 v 21:34 | Karma: 36,44 | Přečteno: 1737x | Diskuse| Fotoblogy

Tomáš Čmuchálek

Dolomity 2019

Už od 10.října sledujeme předpovědi počasí pro oblast Dolomit. A pořád nám to nevychází, poslední možný termín je konec října, pak už hrozí, že horská sedla budou zavřená z důvodu napadnutí velkého množství sněhu.

16.11.2019 v 20:16 | Karma: 15,26 | Přečteno: 330x | Diskuse| Fotoblogy

Tomáš Čmuchálek

Slovinsko a Alpy 2019

Přiblížila se nejkrásnější část roku, podzim. V roce 2018 jsme se stejně postiženým kolegou (bacil fotografování ), vyrazili na dvě fotovýpravy.

8.11.2019 v 19:57 | Karma: 30,89 | Přečteno: 1709x | Diskuse| Fotoblogy
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

Arcon Personalservice GmbH
Instalatér do Německa

Arcon Personalservice GmbH

nabízený plat: 75 260 - 90 320 Kč

  • Počet článků 60
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 456x
Nadšený fotograf, občasný sportovec a turista, který má rád oblast Českého a Saského Švýcarska a Lužických hor.

Seznam rubrik